21 - Return to the Fractured Planet

Archivist
Sonic Screwdriver : Niveau III

21 - Return to the Fractured Planet

Messagepar Archivist » 04 Juil 2013, 13:56

Image

Auteur : Dave Stone
Date de publication Août 1999
Nombre de pages : 238
ISBN : 0-426-20534-0

Quatrième de couverture

I gazed up at the smoking hole the bomb had made - and then I realised something was wrong. Benny lay beside me, slack and tangled like a discarded rag doll, unnaturally pale, and unbreathing. She was dead.

Nothing is ever simple, and nothing ever ends. Feed some drugs to laboratory rats and, two hundred generations down the line, the monsters start being born.

The fragile stability of the Dellahan quarantine has been compromised, and something has escaped. Now, a man in the incipient stages of identity-collapse and a dying Bernice Summerfield have to search the byzantine cities of the Proximian Chain for an entity that killed his lover and her friend - an entity that will turn the Chain into its own version of hell.

Résumé

Je regardais le trou fumant laissé par la bombe, et je réalisais que quelque chose n'allait pas. Benny gisait à côté de moi, immobile et désarticulée, d'une pâleur anormale et elle ne respirait pas. Elle était morte.

Rien n'est jamais simple, et rien ne finit jamais. Donnez des drogues à des rats de laboratoire et, deux cent générations après, les monstres commencent à naître.

Le fragile équilibre de la quarantaine de Dellah a été compromis, et quelque chose s'est échappé. À présent, un homme qui commence à perdre son identité et une Bernice Summerfield mourante doivent rechercher parmi les cités byzantines de la Chaîne Proximienne une entité qui a tué son amant et son ami, une entité qui va changer la Chaîne en un enfer personnel.
Image
There is always evil to be fought. Evil thrives on neglect. Evil thrives on ignorance, on apathy, on hypocrisy. It thrives wherever we allow these things to grow unchallenged. It thrives wherever we turn our face away from need. Wherever we close our eyes, evil thrives.
http://karma-and-flares.tumblr.com

Retourner vers « VIRGIN Bernice Summerfield New Adventures »