60 - Lungbarrow

Prenant le relais de la série classic en 1991, cette série de livres fut basée sur le 7e Docteur avant de se consacrer à Bernie Summerfield en 1997.
Archivist
Sonic Screwdriver : Niveau III

60 - Lungbarrow

Messagepar Archivist » 17 Déc 2012, 13:39

Image

Informations

auteur : Marc Platt
parution : 1997
éditeur : Virgin Books
nombre de pages : 256
ISBN : 0-426-20502-2
pairing : 7th Doctor / Chris
Lien vers le wiki TARDIS

Quatrième de couverture

'Nonsense, child,' retorted the Doctor. 'Grandfather indeed! I've never seen you before in my life!'

All is not well on Gallifrey. Chris Cwej is having someone else's nightmares. Ace is talking to herself. So is K-9. Leela has stumbled on a murderous family conspiracy. And the beleaguered Lord President, Romanadvoratrelundar, foresees one of the most tumultuous events in her planet's history.

At the root of it all is an ancient and terrible place, the House of Lungbarrow in the southern mountains of Gallifrey. Something momentous is happening there. But the House has inexplicably gone missing.

673 years ago the Doctor left his family in that forgotten House. Abandoned, disgraced and resentful, they have waited. And now he's home at last.

In this, the seventh Doctor's final New Adventure, he faces a threat that could uncover the greatest secret of them all.

Marc Platt wrote Ghost Light, the last Doctor Who story recorded by the BBC. He also wrote the New Adventure Cat's Cradle: Time's Crucible and the Missing Adventure Downtime. He is told that he lives in Islington, but would not be surprised if that were Time Lord propaganda.

Traduction du résumé

"Fadaises, jeune fille," rétorqua le Docteur. "Je serais votre grand-père? C'est la première fois de ma vie que je vous vois!"

Tout ne se passe pas bien sur Gallifrey. Chris Cwej a les cauchemars d'un autre. Ace se parle à elle-même. Ainsi que K-9. Leela a mis les pieds dans une conspiration meurtrière familiale. Et la Présidente assiégée Romanadvoratrelundar entrevoit ce qui sera l'un des événements les plus tumultueux de l'histoire de sa planète.

Aux origines des tout ceci il est un lieu ancien et terrible, la Maison de Lungbarrow dans les montagnes du sud de Gallifrey. Quelque chose de très important est sur le point de se produire. Mais la Maison a inexplicablement disparu.

Il y 673 ans le Docteur laissa sa famille dans cette maison oubliée. Abandonnés, en disgrâce et plein de rancœur ils ont attendu. Et maintenant il est enfin revenu à la maison.

Dans sa dernière aventure, le septième Docteur devra faire face à une menace qui risque de dévoiler le plus grand des secrets.
Image
There is always evil to be fought. Evil thrives on neglect. Evil thrives on ignorance, on apathy, on hypocrisy. It thrives wherever we allow these things to grow unchallenged. It thrives wherever we turn our face away from need. Wherever we close our eyes, evil thrives.
http://karma-and-flares.tumblr.com

GrixouWho
Sonic Screwdriver : Niveau II

Re: 60 - Lungbarrow

Messagepar GrixouWho » 26 Jan 2014, 23:10

Plus de 300€ sur Amazon !!!! J'ai juste trop envi de le lire...
Je sais que tu en as un Dusty...peut être te le volerais-je un jour ? :twisted:
Non plus sérieusement, ou peut on trouvé les VNA ? Sur quel site ?
Image

"I am far more than just another Time Lord" The Doctor, Remembrance of the Daleks

Archivist
Sonic Screwdriver : Niveau III

Messagepar Archivist » 27 Jan 2014, 12:54

Image
There is always evil to be fought. Evil thrives on neglect. Evil thrives on ignorance, on apathy, on hypocrisy. It thrives wherever we allow these things to grow unchallenged. It thrives wherever we turn our face away from need. Wherever we close our eyes, evil thrives.
http://karma-and-flares.tumblr.com

GrixouWho
Sonic Screwdriver : Niveau II

Messagepar GrixouWho » 27 Jan 2014, 13:14

Un GRAND merci Dusty !!!!!
Image

"I am far more than just another Time Lord" The Doctor, Remembrance of the Daleks

Retourner vers « VIRGIN New Adventures »